Software Gabor de Mooij | Freelance Softwareontwikkelaar

Project

Hoe ziet een project met Gabor Software eruit? Hier laat ik u globaal zien hoe het in zijn werk gaat.

Intake

Allereerst gaan we even kennismaken. Dit gebeurt tijdens de intake. De intake is de eerste fase van het project. Tijdens de intake bespreken we uw wensen en stellen we samen een plan van aanpak op. De intake is vrijblijvend en gratis.

Refine

Op basis van de intake plannen we een vervolggesprek. Soms is er dan al een offerte. Tijdens dit tweede gesprek bespreken we de conceptofferte of het eerste plan. We schaven het plan bij en werken het verder uit. Het kan zijn dat er meerdere refines nodig zijn om tot een goede offerte te komen. Soms zijn er geen refines nodig.

Offerte

Uiteindelijk is het dan zover. De offerte is er! De eerste stap richting uw nieuwe applicatie (of renovatie) is gezet! U kunt nu besluiten of u akkoord gaat met de offerte of de inschatting. Een offerte heeft bijna altijd de vorm van een uurtarief in combinatie met een schatting van de eerste oplevering. Fixed price is bij mij geen optie, tenzij het project erg klein is.

Bouwfase

Tijdens deze fase ben ik druk bezig om programmacode voor u te schrijven. Het kan zijn dat ik ook al tijdens het bouwen om feedback vraag. Door vroeg in het proces te testen, kunnen we namelijk de kans op teleurstelling verkleinen! Dus helaas betekent dit vaak dat u ook aan de bak moet ;)

Oplevering

En dan is het zover! Meestal weet u al wat u krijgt omdat u tijdens de bouwfase heeft kunnen spieken. Maar toch is het altijd een mooi moment, de oplevering van de nieuwe code. Standaard wordt uw applicatie opgeleverd op een eigen demoserver. Uw applicatie mag hier kosteloos blijven staan (u betaalt geen hostingkosten) totdat u (eventueel met mijn hulp) een passende hostingoplossing heeft gevonden. Als dat moment is aangebroken, neem ik contact op met de door u gekozen hostingprovider en migreren we de applicatie naar het nieuwe hostingplatform. De gekozen hosting dient natuurlijk wel te voldoen aan de eisen van de applicatie. Heeft u een eigen OTAP-omgeving dan valt deze fase samen met uw reguliere uitrolprocedure.

Feedback

Terwijl de applicatie op de demoserver staat, kunt u feedback geven op het geleverde werk. Vindt u een technische bug, dan wordt deze opgelost. Bent u van mening dat de functionaliteit afwijkt van de specificatie, dan proberen we daar samen een oplossing voor te vinden. Meestal gaat dit allemaal vanzelf doordat u tijdens de bouwfase al heeft meegekeken. Daarnaast hanteer ik een coulanceregeling. Kleine aanpassingen zijn 'van het huis'.

Acceptatie & Facturatie

Omdat ik uitsluitend op uurbasis werk geschied de facturatie meestal per maand. Mocht u niet tevreden zijn over het opgeleverde werk dan zetten we de maandelijkse opleveringen stil en kunt het werk meenemen naar een andere ontwikkelaar naar keuze. Accepteert u de oplevering, dan bouwen we verder aan het project. Let op! Indien u de software voortijdig in productie neemt ga ik ervan uit dat u het geleverde werk goed bevonden heeft en het accepteert.

Nazorg

Ook na de laatste factuur kunt u nog steeds om kleine aanpassingen vragen. Bijvoorbeeld tekstuele aanpassingen. Bij redelijke vragen voer ik deze aanpassingen gewoon kosteloos voor u door. U krijgt deze final tweaks gewoon 'van het huis'! Daarnaast krijgt u 2 uur ondersteuning per e-mail, telefoon, skype, whatsapp of slack! Wilt u meer ondersteuning, of wilt u technische ondersteuning op structurele basis? Dan kunt u een supportcontract afsluiten, neem contact op voor de mogelijkheden.

Terug naar de homepage.